Följ familjen i Gula Huset: Magnus, Madeleine, Selma & Moa.

03 mars 2010

Pang bom!

så kommer allt på en gång...i natt så vaknade jag av Moa som skrek, hon kan ibland drömma och göra så då. Jag tänkte att hon somnar väl om, men icke. När jag gick upp och öppnade dörren till hennes rum så höll jag på att svimma (inte riktigt men nästan) av odören som slog emot mig! En härlig blandning av bajs och kräk....yummy kl 00.30. Då har lillstrumpa kräkt ner sig i sängen...OCH gjort i från sig ordentligt i blöjan. Ut med alla sängkläder, kudde + täcke och slänga i tvättmaskinen, in med Moa i duschen och även favoritnallen fick badas. Det var inte poppis, för just nu har vi inget annat gosedjur som duger åt fröken. Ex-favoriten APAN är ju på dagis....men men nalle hänger nu på tork och vi hoppas att han kan återgå i tjänst senare under dagen/kvällen. Varför ska det alltid hända nåt med henne när Magnus inte är hemma?? Sist när han var i Sälen, ja då var det ju öron och SÖS som gällde...Nu blir jag hemma med henne till fredag iaf, eftersom de berömda 48 timmarna måste ha passerat. Utan kräk och bajs. Som tur är så har jag morfar i närheten som kommer förbi med skorpor, blåbärssoppa och lite potatis sen. Man blir ju lite fast så att säga. Så i dag blir det kokt torsk...bara kokt mat ska Moa ha, fasen man steker ju nästan allt...iaf jag. Måste nog kolla mer i en kokbok eller nåt vad mer man kan ge.

Å sen har vi Margot som jag skickar de största värmande kramarna till. Jag hoppas innerligt att allt kommer bli bra!

Kärlek.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så elädigt för er. Tur du har tvättmaskin iaf. Avslagen och omskakad coca-cola, sockerdricka att ge theskedsvis är bra. Inget fett på ngr dgr. Hoppas ni få sova i natt.
/M