Följ familjen i Gula Huset: Magnus, Madeleine, Selma & Moa.

11 mars 2010

Det löser sig...

...sa kärringen och sket i vasken!

Ja ni nu hoppas vi verkligen att allt går framåt. Jag har nu jobbat 2 dagar, vilket innebär att Moa har varit på dagis. Hurra! Hoppas det håller i sig och att jag nu kan jobba mars ut som det är tänkt. Nog för att vi hade räknat med lite dagisbaciller men fasen inte allt på en gång.
Framåt går det oxå för Margot, Magnus kunde t.o.m prata med henne i telefonen idag :) Nu ser vi fram emot midsommar och en stor härlig träff! Även om hon är kvar på sjukhuset så ser vi ljuset i tunneln.
Även på jobbfronten kan det nog hända saker. Jag tar det ju lite lugnt ändå, men jag får mina tips här och där så nu jä...r ska vi se om det inte händer saker! Annars får jag väl bli hemmafru, då skulle Magnus bli glad och se fram emot mat och hembakade bullar varje vecka...NOT! Jag menar att han skulle ju bli glad, men jag skulle ju inte ställa upp på det ;) baka bullar är ju inte min starka sida.
Och om jag skulle baka bullar, så skulle ju inte grabbarna som nu ska gå ner 10 kg fram till aug. klara av det...de skulle ju moffa i sig bullar som aldrig förr, och jag vill inte vara den som förstör deras dröm. Heja heja HEJA vad ni är duktiga!! Kolla in http://www.fettrace.blogspot.com/ så kan ni oxå följa deras kamp (tävling).

På lördag är det Melodifestival final förresten. Vem vinner och vem försvinner? Ola har en bra låt, men alldeles för svag röst för den. Anna Bergendahls låt är fin, men jag KAN bara inte med hennes "näs-sång", Darin är alltid Darin - funkar liksom. Timotejs låt blir redan nu utnämnd till årets sommarplåga av mig. Jag VET att när den spelas på radio och jag åker själv i bilen så kommer jag att höja..HÖJA...HÖÖÖÖJAAA! Andreas Johnssons låt somnar jag nästan till...gäsp. Pernilla Wahlgrens låt är ju en riktig schlagerdänga, men hörde den inte hemma lite mer på sent 80-tal? Inte vet jag...
Jag önskar bara att vi får en bättre placering än vad vi har fått de senaste åren....tacka vet jag Carola :)

Kärlek.

Inga kommentarer: